a legutáltabb állásinterjú kérdések…

Sok állásinterjún vettem részt és senki nem mondta meg, hogyan kellene jól válaszolnod a három legnehezebb interjú kérdésekre.
Tapasztalatom szerint álláskeresőként  az alábbi kérdéseket utáljuk a legjobban:

  • Kérem meséljen magáról!
  • Miért önt kellene felvennünk erre az állásra?
  • Miért jelentkezett a cégünkhöz?
  • Sorolja fel 3 pozitív és 3 negatív tulajdonságát!
  • Miért jött el / miért szeretne eljönni az előző munkahelyéről?

Miért is utálják olyan sokan ezeket a kérdéseket?

Nyilván azért, mert a legtöbb jelentkező nem igazán tudja, hogy mi lenne a jó válasz ezekre a kérdésekre. Pedig a válasz nagyon egyszerű… El kellene adnod magad.

Van ugyanis három fontos dolog, aminek a hangsúlyozásával el tudod adni magad az állásinterjún. A fent felsorolt kérdések pedig jó lehetőséget adnak arra, hogy erről a három dologról beszélj.

Te mit válaszolnál? :) örömmel várom a válaszokat.

 

0 Tovább

Ismerősök útján könnyebb munkát találni?

A personal branding vagyis, ahogy magyarul hívjuk személyes márka vagy énmárka, egyre fontosabb fogalommá válik napjainkban. Ennek egyik oka a közösségi média megjelenése és egyre nagyobb térhódítása, valamint az a jelenség, hogy az idősebb generációval ellentétben a fiatalok nem egy munkahelyen szeretnének megöregedni.

Komoly szerepe van az elhelyezkedésben az informális úton szerzett információnak. A rejtett információk felkutatásának egyik leghatásosabb módja a személyes kapcsolatok mobilizálása

Minden ismerős potenciálisan információhordozó. Kölcsönösen és gyorsan tájékoztathatják egymást (adok-kapok alapon), hiszen bármikor hozzájuthat valamelyikük olyan hírhez, amely számára nem jelent segítséget, de társa ugyanezt felhasználhatja.

Általában igaz az, hogy álláskeresőként nem érdemes szűkítened a potenciális álláslehetőségek körét, sem az ismerősök, sem a munkáltatók tekintetében, mert az információs lánc akkor működik eredményesen, ha minél több aktív résztvevője van.

Tehát állásinformációnak kell tekintened minden olyan hírt, amely segítséget adhat egy állás megtalálásához. Például: Egy ismerősöd elmeséli, hogy munkatársának férje “multi-áruház” alkalmazottja, menedzser, akit a közeljövőben másik városba helyeznek át.

Információ: a férjjel együtt költözik a család, így a munkatárs állása rövidesen megüresedik, mely potenciális lehetőség számodra. Esetleg egy ajánlóra is szert tehetsz.

Az ismerősök közé tartoznak a rokonok, barátok, volt munkatársak, volt iskolatársak, osztály-, csoporttársak, tanfolyami társak, tanárok, szomszédok, sporttársak, hobbi társak, de még az olyan alkalmi ismerősök is, mint a fodrász, postás, útitárs a vonaton, stb.

A kapcsolatfelvételnél, a kapcsolat ápolásánál mindig fontos kiemelned, miért keresed meg őt. Mi az, amit feltétlenül tudnia kell rólad, mint álláskeresőről, milyen segítséget vársz tőle (csak információt és nem azt, hogy elhelyezzen téged!), illetve azt, hogyan történik a kapcsolattartás. Fontos az előzékenység, udvariasság, következetesség, aktivitás, valamint az az aranyszabály, miszerint a kapcsolatot mindig az tartja, akinek érdeke fűződik hozzá.

0 Tovább

Változások a munka és magánéletben az elmúlt 60 évben

 


Az 1950 -es évek hatalmas változást hoztak az évszázadok óta meglévő, családi-és kapcsolati modellbe.
A kicsit több mint fél évszázad alatt az egész életmódunk többet változott , mint előtte ezer év alatt.
Táplálkozási, öltözködési szokásaink mások, de másképp is dolgozunk, több szabadidőnk lett, ismerkedési, barátkozási és társkeresési szokásaink is nagyot változtak, melyekre új iparágak és addig nem létező munkakörök létesültek, mások megszűntek és még mennyi fog a következő években? 

Mindezek nagy hatással lettek családunkra, kapcsolatainkra.

Megszűntek a több generációs családok, ahol addig a legidősebb férfi volt az Úr.
Ritka kivétel hogy a nagyszülőkkel élnek a felnőttek és nőnek fel az unokák az is inkább gazdasági kényszer.
Legszembetűnőbb változás a nőknél a munkavállalás, következménye az óvodák és napközis iskolák, a bébi-szitterek és a bejáró nők (hisz ha anya dolgozik kevés ideje s ereje marad a házi munkára ).
S erre épültek azok az ipar ágak ( az online bevásárlás, a  takarító szolgálatok, az étel házhoz szállítás stb) , melyek a felmerülő igényeket elégíti ki.
Na és az egyenjogúság keretében a férfiak is kiveszik a részüket a házi munkából.

És újdonságként robbant be a válás ennek következményei és ezt kiszolgáló iparágak, társkeresők, szingli szállások, valamint azt ezt megelőző folyamatok ( a válások egyötöde a facebookon eltöltött idő és az ott írtak miatt következik be).

A generációk különélése is fokozta a digitális forradalmat, hisz ma már senki se csodálkozik ha a nagyi az unokájával a facebookon beszélget :) .
A mobil s az internet cégek és munka helyek sokaságát hozta el s győzzük le általa földrajzi távokat.
Ugyanakkor veszélyes folyamatokat is elindíthat, mert ha össze is jönnek egy helyen az emberek, bele merülnek a kütyüikbe, s társas magányban ücsörögnek.Sokan városokban élnek a falvak s a kertes házak ki halnak így nincs is igényük  családi kapcsolatokra legfeljebb telefonálnak..
Így sokuknak nincs is valós otthona csak egy alvó hely a szórakozás s a munka között.

Ők már nem is igényelik, de lehetőségük sincs a családra, ezért van nagy kereslet az egyszemélyes lakásokra s az ő igényeiket is kielégítik a nőknél felsoroltak mellett a szórakozó helyek.

Japán a legkirívóbb ebben:
- magányosok országa és nem szólnak egymáshoz az utcán buszon s kerülik szem kontaktust is,
-mindent automatából vesznek,
-pici a lakásuk ahol házi állat se fér el ezért olyan bárokba járnak ahol lehet cicát simogatni,
-időseikről betegeikről robotok gondoskodnak.

Szép új világ!!

Ha túl sokáig vársz a megfelelő alkalomra, azon kaphatod magadat, hogy az alkalom már régen odalett, és te túl későn próbálod menteni a menthetőt. Ne késlekedj, inkább ugorj előbb fejest, mint hogy utólag próbáld bizonygatni, hogy te már készen álltál.

Egy bölcs mondás úgy tartja, a mennyország kapuján csak párosával lehet belépni, meg is tapasztalhatod ennek a mondásnak a bölcsességét. Megtapasztalhatod, hogy ha többen vagytok, minden sokkal könnyebb. Elég, ha ketten ugyanazzal foglalkoztok, de ha még többen gyűltök össze egy ügy érdekében, akkor még sikeresebbek lesztek.

Mindig is Hittem abban, hogy lehet másként élni, hogy lehet örömmel végzett munkát is választani, hogy lehetséges e Földön boldogan élni. Ma már tudom, mert élem. S hiszek abban, hogy ez mindenkinek sikerülhet.

0 Tovább

figyelemfelkeltő önéletrajz


Ma bemutatok neked egy módszert, amivel figyelemfelkeltőbbé teheted az önéletrajzodat.

Egy olyan apró trükkbe avatlak be, amire kevesen gondolnak, egyetlen önéletrajz sablon se tudja.


Az önéletrajzod három részből áll.

A felső egyharmadból, a közepéből és a aljából.

Amiről most beszélek, az a középső részre vonatkozik, vagyis arra, ahol a munkatapasztalatodat, korábbi munkahelyeidet mutatod be.

Itt minden egyes korábbi munkahelyet úgy vezetsz fel, hogy egy sorba három dolgot írsz le.

  • Cégnév: A korábbi munkahelyed neve
  • Munkakör: A betöltött munkaköröd megnevezése
  • Dátum: Mettől meddig dolgoztál ott

Ezzel a három adattal vezeted fel a feladatok és felelősségek részletes leírását.

Most erre az egy sorra koncentrálj, amiben ez a három adat van benne.

A módszer, amit javasolok neked, ennek a három adatnak az elrendezésére vonatkozik.

Arra, hogy milyen sorrendben sorold fel ezeket, a figyelemfelkeltés maximalizálása érdekében.

Tehát azt az információt vedd előre, ami jobban elad téged!

Egy történeten keresztül könnyebben érthető lesz:

Egy pályakezdő marketinges a családi vállalkozásukban dolgozott.
A borászati vállalkozásuk Facebook oldalát kezelte, prospektusokat készített stb.

Az önéletrajzában ezt a részt úgy vezette fel, hogy a sor elejére nagy és félkövér betűkkel odaírta a családi vállalkozásuk nevét, majd sokkal kisebb, a szövegbe beleolvadó módon, odabiggyesztette, hogy "marketing gyakornok".

A sor elején voltak még dátumok is, ami tovább rontotta az összképet.

A lényeg: minden, ami ki van emelve, az érdektelen , a lényeg viszont nem hangsúlyos.

Mindig azt kell előrevenni és kiemelni, ami jobban felkelti a figyelmet, a három adat sorrendjét így változtassuk meg:
 

A munkakört vegyük előre, azt emeljük ki
nagyobb betűkkel és félkövér betűtípussal.


Ez után pedig következhet a cégnév, kisebb betűkkel, kevésbé harsányan, mint korábban.

Végül pedig, a sor legvégére jöhetnek a dátumok.

Az ok egyértelmű .

A pozíciója jobban eladja, mint a cégnév, ahol dolgozott.

A családi vállalkozásuk neve nem egy nagy, közismert név, ami alapján mondjuk egy HR-es vagy cégvezető elismerően csettint, hogy „ez aztán valami”!

Ha mondjuk Orsi a Vodafone-nál vagy az Adidas-nál, vagy más, hasonlóan nagynevű cégnél dolgozott volna, akkor ez az információ jöhetett volna a sor elejére.
Mert tényleg vannak nagy nevek, amik a legtöbb emberből elismerést váltanak ki, hogy ha ott dolgoztál.

De egy kis családi vállalkozás, amit nagyon kevesen ismernek, nem ilyen.

Tehát a munkakörét vettük előre, azt emeltük ki, és ettől sokkal egyértelműbb volt az üzenet.

Már első ránézésre kiderült az önéletrajzból, hogy marketinges!

Ezt követte a cégnév sokkal kisebb betűkkel, majd utolsó simításként a munkaviszony kezdő és záró dátuma.

Ez került utoljára, hiszen a dátumok senkit nem adnak el!

Orsinak volt még három rövidebb időszak a tapasztalatában, ott ugyanezt a sorrendiséget kövessük:

 

  • először a pozíció,
  • utána a cégnév,
  • végül a dátum.

Az önéletrajz így sokkal erősebb lett, hamarabb és egyértelműbben kiderül belőle a lényeg!

0 Tovább

reggelagyerekekkel

6óra.csörögazóra.még5perc.6:30.anyaholazoknim.ottvanapolcon.
anyaholagatyám?rajtad.mennyéarébb.haladjámá'.
7óra.anyaholatáskám?anyaholacipőm?nyaholazöcsi?
7.30.siessmár.elkésel.puszi.bérlet? tornazsák!manemlesztesi.deszerdavan.akko'lesz.
8óracsendvan.nagyakupi
8óra10.rendvan.beteszekegymosást.bótbaiskellmenni.kenyériskell.
holakulcs.csengetnek.postásaz.hozottcsekkett.jajdejóvillanyszámla.
9óra.menjünkakonyhára.mosogatás.jajdejó.mégsenkinincsbent.
10óra.nyitakonyha.sziasztok.ittalábas.
11óra.csörögatelefon:osztályfőnökblabla..niki.nincs.leckekész.csütörtökvan.
aztakko?
12óra.posta.csekkbefizetés.sorbaállás.nemmehetszelőre.navégre.
13.30.nikitornacucfc.puszi.sietek.bence.hazaért.ottazebédahütőbe.
akko'nemeszel.krisztiánmárajátszótéren.
15 óra.kézilabdameccs.Noémi.jajdeügyes.bedobta.vakabíró.
szünetigyál.nemérdekel.igyál.
17 óra futásabuszra.megintkésünk.akenyér.mennyünkanagybótba.
nincscsoki.hagyámá.nagyasor.mégnagyobbasor.
17 40 telefon.drágám.ittvagyokanagybótba.nemtudom.megálltasor.
biztospipilnimentapénztáros.majd.nem.befizettemaavillanyt
19óra.végreitthon.holaBence.holaniki.holanoémi?holabusz?
játszótér.mégnemenjünkfeljóidővan.
20 40 hagyámá.nemérekrá.ezerévenemnéztemtvt.anyajolamatekfüzetem?
nyakriszharapdál.csendlegyenmár.hrapdvissza.Kriszmennyéonnan.
22 óa .nemmostam?de.nem.hagyámáottazoknid.szeretlek.hagyámá.alszok.
 

0 Tovább

HTML

Ments életet karácsonyra!

szebbelet

blogavatar

"Az írás nem pénzkereset, nem arra szolgál, hogy híresek legyünk, randizzunk, lefektessünk valakit vagy barátokat szerezzünk. Végső soron gazdagabbá teszi annak az életét, aki olvassa a munkánkat, és gazdagítja a saját életünket is." (Stephen King) Írásaim a segítés témakörét mutatják be konkrét példákkal.

Legfrissebb bejegyzések

Hogyan Adj ételt

A megvásárolt élelmiszerek 30 százaléka a kukában köt ki Európában, Magyarországon pedig minden évben 1,8 millió tonna élelmiszer hulladékot termelünk. Hetente átlagosan kilencszer dobsz a kukába zöldséget és gyümölcsöt, és legalább kétszer húst, kenyeret, vagy tejterméket. "ételt adok ételt kapok szeretet láda", ahol idegennek ajánlhatod fel és vehetsz el ha rászorulsz név nélkül a megmaradt ételeket: a csoport azért jött létre, mert született egy kezdeményezés az elesettek, rászorulók megsegítésére. Ételt szeretnénk juttatni az éhezőknek, minden számba jöhető támogató bevonásával. Megépítettünk egy ládát, amit valaki Szeretet Ládikának nevezett el. Ebbe a ládába várjuk az élelmiszer adományokat minden segíteni akaró embertől. Egyelőre ennyit tudunk, tervezünk, akarunk. A fejleményekről folyamatosan beszámolunk. csoport https://www.facebook.com/groups/977362402286160/ Soprontól nyíregyházáig ott vagyunk

Hogyan Adj - 2_ véradás

http://www.veradas.hu/ http://img.reblog.hu/blogs/27518/img_578c923313165.jpeg?w=640

Címkefelhő

család (9),karácsony (7),segít (6),szégyen (6),munka (6),SZÉGYEN (6),csalad (6),idegen (6),munkasprint (6),ébredés (5),karacsony (4),önkéntes (4),gazdasagsprint (4),IDEGEN (4),vagyon (4),véradás (4),önzetlen (3),szerencsesprint (3),ebredes (3),gazdaságsprint (3),iskolasprint (3),szerencse (3),test (3),magánügy (2),megmagyarazhatatlan (2),étel (2),SZABADSÁG (2),szívesség (2),szeretet (2),boldog (2),harag (2),haragsprint (2),segítés (2),adni (2),energia (2),vízsprint (2),ajándék (1),japán (1),önéletrajz (1),bodogság (1),tetoválás (1),szinkron (1),divatsprint (1),film (1),FILM (1),kistelek (1),egyesület (1),DIVATSPRINT (1),DIVAT (1),rendszerváltás (1),szabadság (1),POFON (1),pofon (1),adomány (1),ronaldo (1),sors (1),hus (1),vállalkozás (1),iskola (1),világ (1),pénz (1),gazdaságsprint (1),ingatlan (1),tanulás (1),félelem (1),kutya (1),állat (1),allatsprint (1),tvnézés (1),tvsprint (1),sokk (1),törtető (1),maffia (1),vak (1),pénzügyek (1),MEGFELELÉS (1),nagydolog (1),szégyelni (1),hussprint (1),hússprint (1), bortonsprint (1),gazdasag (1),börtön (1),izületifájdalom (1),izület (1),nagydologsprint (1),baleset (1),karrier (1),generáció (1), y generáció (1),Fahéj (1),kupakgyűjtés (1),adok (1),bukás (1),idős (1),ELNÖK (1),HOAX (1),elnök (1),elnok (1),BUKÁS (1),elnok3 (1),Punnany Massif (1),hős (1),víz (1),Rose (1),egészség (1),méz (1),viz (1),citrom (1),egyetem (1),élet (1),bástya (1),elvtárs (1),tanú (1),változás (1),bőlcsesség (1),főiskola (1),hoax (1),megmagyarázhatatlan (1),ViZSPRINT (1),tragédia (1),maganugy (1),párkapcsolat (1),(1),asszony (1),magaugy (1),pansszkönyv (1),siker (1),remeny (1),láda (1),VAGYON (1),panasz (1),bolt (1),rend (1),otthon (1),balkezes (1),hiperaktív (1),erőszak (1),eroszak (1),világvége (1),megmagyarázhatatlan (1),tél (1),(1),nyeremény (1),segit (1),nyeremeny (1),pizza (1),meterologia (1),2017 (1),remény (1)

Utolsó kommentek

22016.07.19 e óta ennyien olvastak :)

Utoljára kommentelt bejegyzések