Ma bemutatok neked egy módszert, amivel figyelemfelkeltőbbé teheted az önéletrajzodat.
Egy olyan apró trükkbe avatlak be, amire kevesen gondolnak, egyetlen önéletrajz sablon se tudja.
Az önéletrajzod három részből áll.
A felső egyharmadból, a közepéből és a aljából.
Amiről most beszélek, az a középső részre vonatkozik, vagyis arra, ahol a munkatapasztalatodat, korábbi munkahelyeidet mutatod be.
Itt minden egyes korábbi munkahelyet úgy vezetsz fel, hogy egy sorba három dolgot írsz le.
- Cégnév: A korábbi munkahelyed neve
- Munkakör: A betöltött munkaköröd megnevezése
- Dátum: Mettől meddig dolgoztál ott
Ezzel a három adattal vezeted fel a feladatok és felelősségek részletes leírását.
Most erre az egy sorra koncentrálj, amiben ez a három adat van benne.
A módszer, amit javasolok neked, ennek a három adatnak az elrendezésére vonatkozik.
Arra, hogy milyen sorrendben sorold fel ezeket, a figyelemfelkeltés maximalizálása érdekében.
Tehát azt az információt vedd előre, ami jobban elad téged!
Egy történeten keresztül könnyebben érthető lesz:
Egy pályakezdő marketinges a családi vállalkozásukban dolgozott.
A borászati vállalkozásuk Facebook oldalát kezelte, prospektusokat készített stb.
Az önéletrajzában ezt a részt úgy vezette fel, hogy a sor elejére nagy és félkövér betűkkel odaírta a családi vállalkozásuk nevét, majd sokkal kisebb, a szövegbe beleolvadó módon, odabiggyesztette, hogy "marketing gyakornok".
A sor elején voltak még dátumok is, ami tovább rontotta az összképet.
A lényeg: minden, ami ki van emelve, az érdektelen , a lényeg viszont nem hangsúlyos.
Mindig azt kell előrevenni és kiemelni, ami jobban felkelti a figyelmet, a három adat sorrendjét így változtassuk meg:
A munkakört vegyük előre, azt emeljük ki
nagyobb betűkkel és félkövér betűtípussal.
Ez után pedig következhet a cégnév, kisebb betűkkel, kevésbé harsányan, mint korábban.
Végül pedig, a sor legvégére jöhetnek a dátumok.
Az ok egyértelmű .
A pozíciója jobban eladja, mint a cégnév, ahol dolgozott.
A családi vállalkozásuk neve nem egy nagy, közismert név, ami alapján mondjuk egy HR-es vagy cégvezető elismerően csettint, hogy „ez aztán valami”!
Ha mondjuk Orsi a Vodafone-nál vagy az Adidas-nál, vagy más, hasonlóan nagynevű cégnél dolgozott volna, akkor ez az információ jöhetett volna a sor elejére.
Mert tényleg vannak nagy nevek, amik a legtöbb emberből elismerést váltanak ki, hogy ha ott dolgoztál.
De egy kis családi vállalkozás, amit nagyon kevesen ismernek, nem ilyen.
Tehát a munkakörét vettük előre, azt emeltük ki, és ettől sokkal egyértelműbb volt az üzenet.
Már első ránézésre kiderült az önéletrajzból, hogy marketinges!
Ezt követte a cégnév sokkal kisebb betűkkel, majd utolsó simításként a munkaviszony kezdő és záró dátuma.
Ez került utoljára, hiszen a dátumok senkit nem adnak el!
Orsinak volt még három rövidebb időszak a tapasztalatában, ott ugyanezt a sorrendiséget kövessük:
- először a pozíció,
- utána a cégnév,
- végül a dátum.
Az önéletrajz így sokkal erősebb lett, hamarabb és egyértelműbben kiderül belőle a lényeg!
Utolsó kommentek