Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

élelmiszerpazarlás egy pici munkával 0 ra csökkentthető

 

ennyi... a kuka helyett a megmaradt étel a rászorulóknál végzi

multik és kis büfék követendő példa

Rengeteg ételt dobunk ki, pedig rengeteg az éhező. Mi lenne, ha az ételt inkább azoknak adnánk, akik éhesek? Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete, a FAO szerint Magyarországon évente legalább 1,3 millió tonna élelmiszer megy kukába, miközben honfitársaink éheznek, sajnos a négymillió nyomorult közül egymillió napi rendszerességgel éhezik.

Éttermek, gyorséttermek jócskán kiveszik a részüket ebből a nagy számból, de nézzünk magunkba, sajnos a háztartások is termelnek, több tonna élelmiszert dobunk ki csak azért, mert mondjuk nincs időnk megenni a sok túlóra miatt – a főtt étel a hűtőben rohad meg, gyakorlatilag van, hogy a szemetesnek főzünk.

A közeli lejárati dátum miatt az élelmiszerláncok a polcokról először csökkentett árú termékként próbálják eladni a hivatalosan még fogyasztható árukat, de a lejárati dátum másnapján – ha jó, ha nem – ki kell dobniuk.

A törvény az törvény, viszont az értelmetlen élelmiszer-pazarlásra Franciaország adott elsőként választ, ugyanis Franciaország nagy élelmiszerüzleteinek mostantól

tilos kidobni vagy megsemmisíteni az emberi fogyasztásra alkalmas, megmaradt élelmiszert,

kötelesek azt segélyszervezeteknek vagy állateledel-gyártó cégeknek adományozni, különben akár 75 ezer eurós büntetést kell fizetniük.

A követendő példa Magyarország számára is az lenne, ha a megtermelt, de a fogyasztó tömeg számára “felesleges” élelmiszer találkozna az éhezőkkel.

Ismert tény azok számára, akik már dolgoztak valaha amerikai gyorsétteremláncnál, hogy a sajtburger, sült krumpli, stb. egy bizonyos idő után (húsz perc kb.) a kukába kerül, azt még az étterem dolgozói se ehetik meg.

Így kerül az ehető élelmiszer a kukába, az az élelmiszer, amiért tíz perce még súlyos pénzeket kértek volna el, de mivel nem fizetett érte senki és nem termelt hasznot a cégnek, mehet a sunyiba. Pedig ugyanannyiba kerülne, vagyis inkább ugyanannyiba nem kerülne odaadni önkénteseknek, akik eljuttatják a rászorulóknak.

Multik figyelem! Szegeden a Subway beleállt. A műszak végén megmaradt alapanyagokból (szendvics alapanyagok, ugyanis a Subway jellemzően ezeket árulja) a dolgozókkal összeraknak szendvicseket, majd a Szeged Bike Maffia kerékpáros önkéntesei a cseppet sem kellemes mínusz 10 fokokban eltekernek a rászorulókhoz, és átadják nekik.

Az ételt megtermelték, a maradékot nem kidobták, hanem önkéntes segítőknek adták át, ők 0 (zéró) károsanyag-kibocsátással elbicikliztek oda, ahol szükség volt az élelmiszerre, mindenki boldog, a környezet is, és helyreállt a világ rendje, igaz, hogy csak egy picit.

Szóval kedves multik: a marketingköltségek társadalmi-felelősségvállalásra elkölthető milliói szart se érnek, ha a raktáron több tonna pulóver, szendvics, kávé, tea, stb. rohad el.

Még több ilyet! Éljen, és sok sikert a Szeged Bike Maffiának, és a szegedi Subway-nek!

 

0 Tovább

Használd a Pareto-hatékonyságot az álláskeresésben is

Hallottál már az üzleti élet egyik legfontosabb szabályáról, a Pareto-elvről? Akár igen, akár nem, ezt a cikket érdemes elolvasnod, mert a Pareto-hatékonyság segítségével az álláskeresésben és a munkádban is sokkal sikeresebb lehetsz.

A Pareto-elv, vagy más néven a 80-20-as szabály, lényegében azt mondja ki, hogy az eredmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza...

De miért fontos ez?

A szabályszerűség első megfigyelője, egy olasz közgazdász, Vilfredo Pareto volt, aki 1896-ban számításokkal támasztotta alá, hogy Olaszországban a földterületek 80%-át a népesség 20%-a birtokolja. Azóta számos kutatás bizonyította, hogy a Pareto-elv az élet szinte minden területén érvényesül.

Íme néhány példa:

  • az adóbefizetések 80%-a az adófizetők 20%-ától származik;
  • a vállalatoknál az üzleti eredmény 80%-át az ügyfelek 20%-a adja;
  • egy országban az egészségügyi szolgáltatások és kiadások 80%-át a lakosság 20%-a veszi igénybe;
  • az emberek a munkaidejük 20%-ában végeznek olyan feladatokat, amelyek az eredményeik 80%-át adják.

És hogy jön ez az álláskereséshez? Miért beszélek a Pareto-elvről?

Kérdés: mivel töltik ma az álláskeresők az álláskeresésre fordított idejük 80%-át? Az én megfigyelésem szerint azzal, hogy állásportálok ajánlatait böngészik, és álláshirdetésekre pályáznak.

A statisztikák szerint viszont a munkáltatók csak az új munkatársak 20%-át veszik fel álláshirdetéseken és munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.

Tehát az álláskeresők olyan álláskeresési technikákra illetve csatornákra fordítják az idejük és energiájuk 80%-át, amiken keresztül a munkáltatók csak az üresedéseik 20%-át töltik be.

Ez egy olyan fontos megállapítás, hogy olvasd is el még egyszer!

Abban megegyezhetünk, hogy ez nem egy jó arány.

Úgy tűnik tehát, hogy a Pareto-elv az álláskeresésben is érvényesül, csak hát a legtöbb álláskereső éppen a 'rossz oldalán' van. Hiszen az idejük 80%-át olyan tevékenységre fordítják, ami csak a sikeres elhelyezkedések 20%-át eredményezi…

Mi lenne, ha megfordítanánk ezt az arányt?

Mi lenne, ha az álláskeresés során az időd nagyobb részében olyan álláskeresési stratégiákat alkalmaznál, amelyekkel a cégek az állásaik 80%-át töltik be?

Tehát mi lenne, ha nemcsak álláshirdetésekre pályáznál, hanem az összes olyan álláskeresési technikát is bevetnéd, amivel a munkáltatók az új állásaikat betöltik?

A hatás általában óriási!

Ez a stratégia nagyban hozzájárul ahhoz, hogysokan ugyanis 2-3 hónap alatt úgy tudnak elhelyezkedni, hogy közben több állásajánlatot is elnyernek. Ráadásul olyan munkát találnak és nyernek el, amit szeretnek csinálni, és rendesen meg is fizetik őket.

Milyen egyéb álláskeresési technikákat kellene alkalmaznod?

A statisztikai hivatal adatai szerint Magyarországon a gazdasági társaságoknál (Zrt., Nyrt., Kft., Bt. stb) dolgozó munkavalók:

  • 27%-a nagyvállalatoknál dolgozik;
  • 73%-a pedig kis és középvállalatoknál, azaz KKV-knál dolgozik.

Mégis az álláskeresők túlnyomó többsége elsősorban nagyvállalatokhoz pályázik (már csak azért is, mert a fizetett álláshirdetések többségét is ők adják fel). Így azonban máris jelentősen lecsökkentik az elhelyezkedési esélyeiket, hiszen figyelmen kívül hagyják a potenciális munkáltatók és állások közel 80%-át.

(A besorolás szerint egyébként egy 10 milliárd forintos árbevétellel rendelkező 230 fős cég is KKV-nak minősül...)

Ha állást keresel vagy pályát szeretnél módosítani, akkor az összes olyan potenciális munkáltatóra "lőnöd" kellene, nem csak az ismert nagyvállalatokra. Erről írtam tegnap

0 Tovább

a legutáltabb állásinterjú kérdések…

Sok állásinterjún vettem részt és senki nem mondta meg, hogyan kellene jól válaszolnod a három legnehezebb interjú kérdésekre.
Tapasztalatom szerint álláskeresőként  az alábbi kérdéseket utáljuk a legjobban:

  • Kérem meséljen magáról!
  • Miért önt kellene felvennünk erre az állásra?
  • Miért jelentkezett a cégünkhöz?
  • Sorolja fel 3 pozitív és 3 negatív tulajdonságát!
  • Miért jött el / miért szeretne eljönni az előző munkahelyéről?

Miért is utálják olyan sokan ezeket a kérdéseket?

Nyilván azért, mert a legtöbb jelentkező nem igazán tudja, hogy mi lenne a jó válasz ezekre a kérdésekre. Pedig a válasz nagyon egyszerű… El kellene adnod magad.

Van ugyanis három fontos dolog, aminek a hangsúlyozásával el tudod adni magad az állásinterjún. A fent felsorolt kérdések pedig jó lehetőséget adnak arra, hogy erről a három dologról beszélj.

Te mit válaszolnál? :) örömmel várom a válaszokat.

 

0 Tovább

Ismerősök útján könnyebb munkát találni?

A personal branding vagyis, ahogy magyarul hívjuk személyes márka vagy énmárka, egyre fontosabb fogalommá válik napjainkban. Ennek egyik oka a közösségi média megjelenése és egyre nagyobb térhódítása, valamint az a jelenség, hogy az idősebb generációval ellentétben a fiatalok nem egy munkahelyen szeretnének megöregedni.

Komoly szerepe van az elhelyezkedésben az informális úton szerzett információnak. A rejtett információk felkutatásának egyik leghatásosabb módja a személyes kapcsolatok mobilizálása

Minden ismerős potenciálisan információhordozó. Kölcsönösen és gyorsan tájékoztathatják egymást (adok-kapok alapon), hiszen bármikor hozzájuthat valamelyikük olyan hírhez, amely számára nem jelent segítséget, de társa ugyanezt felhasználhatja.

Általában igaz az, hogy álláskeresőként nem érdemes szűkítened a potenciális álláslehetőségek körét, sem az ismerősök, sem a munkáltatók tekintetében, mert az információs lánc akkor működik eredményesen, ha minél több aktív résztvevője van.

Tehát állásinformációnak kell tekintened minden olyan hírt, amely segítséget adhat egy állás megtalálásához. Például: Egy ismerősöd elmeséli, hogy munkatársának férje “multi-áruház” alkalmazottja, menedzser, akit a közeljövőben másik városba helyeznek át.

Információ: a férjjel együtt költözik a család, így a munkatárs állása rövidesen megüresedik, mely potenciális lehetőség számodra. Esetleg egy ajánlóra is szert tehetsz.

Az ismerősök közé tartoznak a rokonok, barátok, volt munkatársak, volt iskolatársak, osztály-, csoporttársak, tanfolyami társak, tanárok, szomszédok, sporttársak, hobbi társak, de még az olyan alkalmi ismerősök is, mint a fodrász, postás, útitárs a vonaton, stb.

A kapcsolatfelvételnél, a kapcsolat ápolásánál mindig fontos kiemelned, miért keresed meg őt. Mi az, amit feltétlenül tudnia kell rólad, mint álláskeresőről, milyen segítséget vársz tőle (csak információt és nem azt, hogy elhelyezzen téged!), illetve azt, hogyan történik a kapcsolattartás. Fontos az előzékenység, udvariasság, következetesség, aktivitás, valamint az az aranyszabály, miszerint a kapcsolatot mindig az tartja, akinek érdeke fűződik hozzá.

0 Tovább

Változások a munka és magánéletben az elmúlt 60 évben

 


Az 1950 -es évek hatalmas változást hoztak az évszázadok óta meglévő, családi-és kapcsolati modellbe.
A kicsit több mint fél évszázad alatt az egész életmódunk többet változott , mint előtte ezer év alatt.
Táplálkozási, öltözködési szokásaink mások, de másképp is dolgozunk, több szabadidőnk lett, ismerkedési, barátkozási és társkeresési szokásaink is nagyot változtak, melyekre új iparágak és addig nem létező munkakörök létesültek, mások megszűntek és még mennyi fog a következő években? 

Mindezek nagy hatással lettek családunkra, kapcsolatainkra.

Megszűntek a több generációs családok, ahol addig a legidősebb férfi volt az Úr.
Ritka kivétel hogy a nagyszülőkkel élnek a felnőttek és nőnek fel az unokák az is inkább gazdasági kényszer.
Legszembetűnőbb változás a nőknél a munkavállalás, következménye az óvodák és napközis iskolák, a bébi-szitterek és a bejáró nők (hisz ha anya dolgozik kevés ideje s ereje marad a házi munkára ).
S erre épültek azok az ipar ágak ( az online bevásárlás, a  takarító szolgálatok, az étel házhoz szállítás stb) , melyek a felmerülő igényeket elégíti ki.
Na és az egyenjogúság keretében a férfiak is kiveszik a részüket a házi munkából.

És újdonságként robbant be a válás ennek következményei és ezt kiszolgáló iparágak, társkeresők, szingli szállások, valamint azt ezt megelőző folyamatok ( a válások egyötöde a facebookon eltöltött idő és az ott írtak miatt következik be).

A generációk különélése is fokozta a digitális forradalmat, hisz ma már senki se csodálkozik ha a nagyi az unokájával a facebookon beszélget :) .
A mobil s az internet cégek és munka helyek sokaságát hozta el s győzzük le általa földrajzi távokat.
Ugyanakkor veszélyes folyamatokat is elindíthat, mert ha össze is jönnek egy helyen az emberek, bele merülnek a kütyüikbe, s társas magányban ücsörögnek.Sokan városokban élnek a falvak s a kertes házak ki halnak így nincs is igényük  családi kapcsolatokra legfeljebb telefonálnak..
Így sokuknak nincs is valós otthona csak egy alvó hely a szórakozás s a munka között.

Ők már nem is igényelik, de lehetőségük sincs a családra, ezért van nagy kereslet az egyszemélyes lakásokra s az ő igényeiket is kielégítik a nőknél felsoroltak mellett a szórakozó helyek.

Japán a legkirívóbb ebben:
- magányosok országa és nem szólnak egymáshoz az utcán buszon s kerülik szem kontaktust is,
-mindent automatából vesznek,
-pici a lakásuk ahol házi állat se fér el ezért olyan bárokba járnak ahol lehet cicát simogatni,
-időseikről betegeikről robotok gondoskodnak.

Szép új világ!!

Ha túl sokáig vársz a megfelelő alkalomra, azon kaphatod magadat, hogy az alkalom már régen odalett, és te túl későn próbálod menteni a menthetőt. Ne késlekedj, inkább ugorj előbb fejest, mint hogy utólag próbáld bizonygatni, hogy te már készen álltál.

Egy bölcs mondás úgy tartja, a mennyország kapuján csak párosával lehet belépni, meg is tapasztalhatod ennek a mondásnak a bölcsességét. Megtapasztalhatod, hogy ha többen vagytok, minden sokkal könnyebb. Elég, ha ketten ugyanazzal foglalkoztok, de ha még többen gyűltök össze egy ügy érdekében, akkor még sikeresebbek lesztek.

Mindig is Hittem abban, hogy lehet másként élni, hogy lehet örömmel végzett munkát is választani, hogy lehetséges e Földön boldogan élni. Ma már tudom, mert élem. S hiszek abban, hogy ez mindenkinek sikerülhet.

0 Tovább
«
12

HTML

Ments életet karácsonyra!

szebbelet

blogavatar

"Az írás nem pénzkereset, nem arra szolgál, hogy híresek legyünk, randizzunk, lefektessünk valakit vagy barátokat szerezzünk. Végső soron gazdagabbá teszi annak az életét, aki olvassa a munkánkat, és gazdagítja a saját életünket is." (Stephen King) Írásaim a segítés témakörét mutatják be konkrét példákkal.

Hogyan Adj ételt

A megvásárolt élelmiszerek 30 százaléka a kukában köt ki Európában, Magyarországon pedig minden évben 1,8 millió tonna élelmiszer hulladékot termelünk. Hetente átlagosan kilencszer dobsz a kukába zöldséget és gyümölcsöt, és legalább kétszer húst, kenyeret, vagy tejterméket. "ételt adok ételt kapok szeretet láda", ahol idegennek ajánlhatod fel és vehetsz el ha rászorulsz név nélkül a megmaradt ételeket: a csoport azért jött létre, mert született egy kezdeményezés az elesettek, rászorulók megsegítésére. Ételt szeretnénk juttatni az éhezőknek, minden számba jöhető támogató bevonásával. Megépítettünk egy ládát, amit valaki Szeretet Ládikának nevezett el. Ebbe a ládába várjuk az élelmiszer adományokat minden segíteni akaró embertől. Egyelőre ennyit tudunk, tervezünk, akarunk. A fejleményekről folyamatosan beszámolunk. csoport https://www.facebook.com/groups/977362402286160/ Soprontól nyíregyházáig ott vagyunk

Hogyan Adj - 2_ véradás

http://www.veradas.hu/ http://img.reblog.hu/blogs/27518/img_578c923313165.jpeg?w=640

Címkefelhő

család (9),karácsony (7),szégyen (6),idegen (6),segít (6),csalad (6),munkasprint (6),véradás (6),SZÉGYEN (6),munka (6),ébredés (5),vagyon (4),önkéntes (4),IDEGEN (4),karacsony (4),gazdasagsprint (4),gazdaságsprint (3),önzetlen (3),szerencse (3),szerencsesprint (3),test (3),iskolasprint (3),ebredes (3),segítés (3),SZABADSÁG (2),boldog (2),magánügy (2),energia (2),megmagyarazhatatlan (2),kansascity (2),facebook (2),egészség (2),harag (2),vízsprint (2),adni (2),szívesség (2),étel (2),haragsprint (2),ajándék (1),nagydologsprint (1),japán (1),bodogság (1),vizsgálat (1),önéletrajz (1),blokkolás (1),sors (1),DIVAT (1),adomány (1),DIVATSPRINT (1),divatsprint (1),film (1),szinkron (1),ronaldo (1),élelmiszerbank (1),szabadság (1),élelmiszer (1),rendszerváltás (1),POFON (1),tetoválás (1),pofon (1),nagydolog (1),MEGFELELÉS (1),tvsprint (1),gazdaságsprint (1),sokk (1),törtető (1),gazdasag (1),ingatlan (1),pénz (1),félelem (1),tanulás (1),iskola (1),vállalkozás (1),világ (1),tvnézés (1), bortonsprint (1),pénzügyek (1),maffia (1),fogyi (1),szégyelni (1),donor (1),hus (1),hussprint (1),börtön (1),FILM (1),izületifájdalom (1),izület (1),hússprint (1),csontvelődonor (1),pansszkönyv (1),bukás (1),idős (1),BUKÁS (1),generáció (1),karrier (1),Fahéj (1), y generáció (1),elnok3 (1),elnok (1),megmagyarázhatatlan (1),világvége (1),hoax (1),HOAX (1),elnök (1),ELNÖK (1),adok (1),kupakgyűjtés (1),Rose (1),egyetem (1),élet (1),víz (1),méz (1),viz (1),citrom (1),bőlcsesség (1),főiskola (1),hős (1),Punnany Massif (1),elvtárs (1),bástya (1),változás (1),tanú (1),megmagyarázhatatlan (1),eroszak (1),magaugy (1),ViZSPRINT (1),panasz (1),tragédia (1),baleset (1),párkapcsolat (1),maganugy (1),bolt (1),VAGYON (1),vak (1),kistelek (1),remény (1),remeny (1),láda (1),siker (1),asszony (1),(1),tél (1),(1),szeretet (1),hiperaktív (1),erőszak (1),balkezes (1),meterologia (1),2017 (1),otthon (1),rend (1),segit (1),nyeremény (1),pizza (1),nyeremeny (1),egyesület (1)

Utolsó kommentek

22016.07.19 e óta ennyien olvastak :)

Utoljára kommentelt bejegyzések

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />